A fost construit în sudul Franţei, pe Valea râului Tarn, lângă Millau. Inginerul Michel Virlogeux şi arhitectul britanic Norman Foster sunt responsabili direcţi pentru forma Podului Millau, aşa cum arată el în zilele noastre. Grandioasa lucrare a fost construită la înălţimea de 343 de metri, fapt care determină poziţionare Podului Millau pe primul loc, în topul celor mai înalte poduri din lume. Lungimea totală este de 270 de meri şi astfel devine cel mai mare pod rutier din Europa.
Podul Millau a fost inaugurat oficial la data de 16 decembrie 2004, fiind o lucrare care a costat mai bine de 400 de milioane de euro. Construcţia a primit numeroase premii şi a fost clasată în fiecare an ca fiind una dintre cele mai mari realizări de inginerie din toate timpurile.
Scopul construcţiei Podului Millau a fost acela de fluidizare a traficului, problema majoră fiind aglomeraţiile din timpul vacanţei. Vechiul traseu dinspre Paris spre Spania era un calvar mai ales pentru şoferii care erau nevoiţi să aştepte în coloane uriaşe. După numeroase studii preliminare realizate la faţa locului, vine şi momentul în care se decide începerea lucrării, în decembrie 2001. S-au utilizat cantităţi uriaşe de materiale, 127 000 metri cubi de beton, 19 000 de tone de oţel şi 5000 de tone de oţel precomprimat. Aceste cifre justifică preţul lucrării şi în plus constructorii au afirmat că podul va avea o durată de viaţă de cel puţin 120 de ani.
Modelul arhitectural al Podului din Millau a fost decis în baza unui concurs cu două etape. Echipe de arhitecţi internaţionali au venit în Franţa pentru a-şi prezenta proiectele în faţa jurului ce-l avea ca preşedinte pe Jean Francois Coste. În prima etapă au fost selectate 5 dintre echipele participante, proiectele fruntaşe ale concursului. Cea de-a doua etapă a fost reprezentată de adoptarea deciziei finale a juriul şi deciderea formei pe care avea să o ia Podul Millau.
Podul Millau din Franţa este dotat cu tehnologie sofisticată şi o multitudine de senzori care sunt capabili să detecteze şi cea mai mică mişcare de-a lungul construcţiei. Reţeaua electrică este foarte complexă, de-a lungul podului au fost instalate 357 de prize, pentru ca echipajele de întreţinere a lucrării să comunice continuu.
Podul Millau nu atrage doar curiozitatea turiştilor care se opresc să facă fotografii. Celebra lucrare a fost prezentată într-o scenă de vacanţă din serialul Mister Bean, iar gazdele Top Gear şi-au luat automobilele şi au pornit într-o excursie pentru a străbate podul Franţei. Aceştia au declarat în unanimitate că Podul Millau este una dintre cele mai bune autostrăzi pe care au circulat vreodată.
Podul Millau este un veritabil simbol al modernităţii şi al arhitecturii contemporane. Se pare că Podul Millau se alătură celorlalte embleme ale Franţei, datorită faptului că din 2004 şi până în prezent lucrarea a câştigat o popularitate uriaşă. Destul de frecvente au fost momentele în care cetăţeni străini şi-au dorit atât de mult să vadă faimoasa construcţie, încât au pornit la drum doar pentru a-şi atinge acest obiectiv.