Tunelul Iubirii din Ucraina
Tunnel of Love este situat în apropierea oraşului Klevan, are aproximativ 3 metri şi este format exclusiv din copaci. În lunile călduroase aceşti copaci formează un tunel de verdeaţă, unul dintre cele mai frumoase locuri din întreaga lume. Îndrăgostiţii vin deseori aici pentru a-şi face poze sau pentru a se bucura pur şi simplu de acest loc rupt parcă de restul lumii. Liniştea din tunelul de verdeaţă este tulburată doar de trenul care transportă zilnic lemne la o fabrică din zonă.
Tunelul Guoliang din China
Vreme de mai mulți ani, sătenii din îndepărtatul Guoliang, un sat izolat de lume, s-au rugat de oficialii locali să le construiască şi lor o cale de acces mai uşoară, diferită de scările abrupte pe care la acea vreme trebuiau sa le escaladeze chiar şi de câteva ori pe zi pentru a ajunge acasă. Din păcate nimeni nu i-a ascultat aşa că locuitorii din Guoliang şi-au asumat această lucrare şi au trimis 13 dintre cei mai puternici muncitori pentru a săpa manual în stâncă un tunel care să îi lege de civilizație.
A durat cinci ani dar în 1977 tunelul era gata, o muncă uriaşă ce a presupus escavarea a aproape doi kilometri liniari de rocă. Deşi nu au vrut decât să câştige un drum nou, uşor de parcurs, locuitorii din Guoliang s-au trezit în mijlocul unui aflux de turişti fascinați de noua locație. Cu siguranță nu la asta se gândeau cei care au muncit la tunel, însă noile hoteluri precum şi diferitele facilităţi ce au răsărit în regiune s-au dovedit o excelentă sursă de venit.
Tunelul pe sub Tamisa
La prima vedere, acest tunel nu pare cine știe ce, poate doar unul identic cu multe alte tuneluri din lume. Cu toate astea el marchează un punct de cotitură în dezvoltarea tehnologică a construcțiilor de linii de metrou. Tunelul pe sub Tamisa a fost primul care a reuşit cu succes să realizeze trecerea pe sub un curs de apă şi în acelaşi timp primul tunel cu scut creat vreodată în lume. Gândit şi conceput de Sir Marc Isambard Brunel împreună cu echipa sa, Tunelul pe sub Tamisa a atras repede atenția oamenilor vremii, iar Brunel a profitat din plin de acest lucru pentru a organiza vizite, cine şi chiar concerte în subteran pe toată durata construcţiei.
După 18 ani de muncă intensă, lucrările la acest tunel s-au finalizat la data de 15 martie 1842. Atunci, Regina Victoria l-a proclamat pe Sir Marc Isambard Brunel cavaler al coroanei în semn de recunoştinţă pentru ideea sa în privinţa construcţiei de tuneluri care avea să schimbe lumea. Astăzi, Tunelul pe sub Tamisa este considerat a opta minune a lumii.