Lumea întreagă este plină de invenții uimitoare, diverse structuri concepute de mintea umană care sunt cu adevărat magnifice. Din această categorie face parte și Podul Oresund, legătura permanentă între Danemarca și Suedia. Acest element inedit este în același timp o cale ferată dublă, o șosea cu două benzi și un pod-tunel. Podul Oresund facilitează accesul dintr-o parte în cealaltă, dar este în același timp structura care înfrumusețează regiunea.

Podul Oresund, o construcție uimitoare!
Podul Oresund, o construcție uimitoare! / Foto: www.wallpaperup.com

Podul Oresund este cel mai lung pod rutier și feroviar combinat din Europa și conectează două zone metropolitane de mare valoare pentru mapamond: Copenhaga-capitala daneză și Malmo– un oraș suedez absolut superb. Construcția Podului Oresund și a cheltuielilor imense au fost justificate de promptitudinea accesului, edificiul fiind calea cea mai scurtă de a ajunge din Danemarca în Suedia și invers. Procesul de construcție începe în anul 1995, fiind finalizat pe 14 august 1999. Evenimentul a fost sărbătorit cu fast și la inaugurare Prințul Frederik al Danemarcei și Prințesa Victoria a Suediei s-au întâlnit exact la jumătatea podului, fiind primii care au testat vreodată Podul Oresund, în afară de lucrători.

Podul Oresund facilitează accesul dintre Danemarca și Suedia
Podul Oresund facilitează accesul dintre Danemarca și Suedia / Foto: http://www.oresundsbron.com

Procesul de construcție al Podului Oresund a fost presărat cu câteva peripeții. Pe fundul mării s-au descoperit 16 bombe neexplodate, ca fiind pare din Al Doilea Război Mondial. De asemeni, s-a construit o parte din pod în mod eronat, iar aceea a trebuit să fie distrusă. Cu toate acestea, Podul Oresund este finalizat cu 3 luni înainte de termenul prestabilit. Lungimea totală a construcției este de 1845 de metri, iar masa totală este de 82 000 de tone. Greutatea imensă este susținută de piloni care se regăsesc la fiecare 140 de metri.

La fiecare 140 de metri se regăsesc piloni de susținere a lucrării
La fiecare 140 de metri se regăsesc piloni de susținere a lucrării / Foto: http://thefabweb.com

Podul Oresund este deschis pe tot parcursul anului, dar pot exista închideri pe termen scurt. Furtunile masive sau uraganele mai pun uneori probleme, dar podul nu a fost închis pe o durată mai mare de câteva ore. Costul total al lucrării se ridică la peste 5,7 miliarde de dolari, dar investiția a meritat din plin, având în vedere că astăzi Podul Oresund este traversat anual de milioane de trenuri și mașini. Costurile de traversare sunt destul de mari, dar chiar și așa călătorii preferă să economisească timp și nu au nimic împotrivă să achite aceste taxe destul de ridicate.

Fotografii și-au dorit să surprindă imagini perfecte cu Podul Oresund și au reușit!
Fotografii și-au dorit să surprindă imagini perfecte cu Podul Oresund și au reușit! / Foto: http://500px.com

Podul Oresund este o structură magnifică, o adevărată inovație în domeniul construcțiilor, modul prin care viața oamenilor a fost ușurată pentru totdeauna. Costul total al lucrărilor a fost suportat de ambele țări, Danemarca și Suedia, fiecare dintre cele două guverne au suportat jumătate dintre cheltuieli. Specialiștii în construcții au observat capodopera care leagă Danemarca de Suedia și au afirmat, în unanimitate, că Podul Oresund este elementul care a revoluționat modul de construcție de până atunci.